Genieten....

14 april 2016 - Jakarta, Indonesië

Alweer 1 1/2 week in mijn geboorteland. Elke dag zie ik weer nieuwe dingen waar ik verbaasd naar kijk.
Het verschil tussen rijk en arm is zo groot. En dat zie je ook gewoon op straat. Waar ik nu verblijf is een rijke buurt. Er staan huizen...wauw dat is nog niks vergeleken bij Nederland. Sommige zien uit als kastelen. En ieder huis heeft bewaking. Zo ook waar ik verblijf. Ik verblijf op een soort school terrein. Daar staan vijf huizen en daar wonen dan de docenten (die in het bestuur zit). En naast is gewoon de school. Elke dag zie je studenten langs lopen.
Je hebt een kantine waar je eten kunt halen. En daar maken wij natuurlijk ook gebruik van. Lekker dichtbij .

Na mijn laatste bezoek waar ik vandaan zou komen. Heb ik over nagedacht, kom ik daar wel vandaan? Zoek ik wel in de goede buurt? Want mijn gevoel is niet van; ja hier kom ik vandaan. Bij de brug was ik emotioneelaat, maar het was niet de herinnering die ik wilde herinneren. Mijn herinneringen waren zo anders dan wat ik nu zie. Natuurlijk zijn er veranderingen na 34 jaar. En ze zeggen ook dat het heel veranderd is. Landschappen en rivieren kunnen zo verbouwd of kleiner gemaakt worden. Waardoor alles toch veranderd is. En Jakarta is groot.
Maar hoor nu ook een verhaal. Dat er een vrouw was die mij kon herinneren, maar die is helaas overleden. Mensen die voor mij aan het zoeken zijn zijn overleden. De vader van Agus heeft nog verteld dat hij toen mijn vader had ontmoet. Maar die woont nu in Bekasi en is opnieuw getrouwd, omdat mijn moeder niet meer leeft. En waarschijnlijk ook mijn jonge broertje. Die blijkt paranormaal te zijn. Wat normaal hier is. Maar adres hebben we niet. Is het waar?? Ik weet het niet. Is het mijn vader en mijn broertje? Weet ik ook niet. Allemaal vragen..... laat het nu nog even rusten.

Van het weekend ga ik genieten van nieuwe indrukken. Met Mara ga ik naar Yogjakarta met de trein. Vanavond vertrekken we met de avond/nacht trein. De reis duurt 8 uur. We kunnen dan lekker slapen. Of het lekker slapen is betwijfel ik. Neem genoeg afleiding mee als ik niet kan slapen. We verblijven daar twee dagen in een hotel. Hebben een auto met chauffeur. Echt luxe rond laten rijden waar je allemaal heen wilt. Maar het belangrijkst is de borobudur bezichtigen. Bij de kassa moet ik mijn mond houden, want toeristen betalen 4x het dubbele entreeprijs. En omdat ik op een lokale lijkt betaal ik de gewone prijs mits ik mijn mond hou.....hihi. Gaan ook de omgeving bekijken en misschien bij de lokale mensen gaan kijken hoe ze daar leven. Op zondag gaan we weer terug met de trein, maar dan overdag. Dan kan ik nog wat meer van de omgeving zien. En natuurlijk veel foto's maken.
En dan nog een week, dan is het alweer voorbij. Maar de laatste week wordt er nog leuke dingen gedaan.
Ga nu de tas inpakken voor het weekend. ik hoop dat ik na het weekend weer wat kan schrijven en vertellen hoe mijn belevenissen waren.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jaantje de Zwaan:
    14 april 2016
    Hoi Maria. Fijn dat je het naar je zin heb. Geniet er van! Veel plezier! Groetjes
  2. Bart kraaijenhof:
    14 april 2016
    Hele denkwerelden in een enkel bericht . . . . . . . in tientallen woorden duizenden gedachten . . . . . . .
    Een bijzonder en mooi reisverslag. Alleen al de vergelijking van daar met ons nu mistige kikkerlandje - 06:00 uur in de ochtend - vier graden fris en heel veel vogels zingen al een poosje hun hoogste lied - levert uren gespreksstof op. Wonderlijk toch die totaal verschillende werelden op één heel kleine planeet. Niet meer dan een stipje in de kosmos. Maar wel een heel mooi stipje . . . . . . . :-)
    Alle goeds op deze reis v a n je leven !!
  3. Carina:
    14 april 2016
    Ook weer leuk om te lezen. Wat zal je een hoop zien zeg. Succes nog met je reis. Ben benieuwd of je door het poortje komt! ;). Je blijft natuurlijk ook een Hollander.
  4. Wilma:
    14 april 2016
    Hoi marian. Wat weer een mooi reisverhaal . Ook eentje met veel woorden tussen hoop en geloof. Wens je een goede reis toe. En geniet ervan. Op naar een mooie beleving . Groetjes Wilma
  5. Gretha:
    Hey kleintje,
    Zal lastig worden voor jou om je mond te houden!!! Ha ha.
    Goed dat je op pad gaat om je roots te verkennen. Ik geniet van je verhalen dus beleef er nog veel!!!!!
    X gre
  6. Esther Joustra:
    14 april 2016
    Wat een heen en weer geslinger tussen gevoelens, wel mooi dat je het zo duidelijk met ons kunt delen (kan me voorstellen dat je het af en toe zelf ook niet meer weet). Liefs
  7. Jan van Hemert:
    14 april 2016
    Geniet lekker en ga leuke dingen doen.
  8. Magda en Peter:
    15 april 2016
    Mooie verhalen en belevenissen Marian ! Ja en dan jou eigen gevoelens van het hoe en waarom; blijft dan ook erg moeilijk om ergens achter te komen. In ieder geval nog mooie trips en geniet ervan. Liefs van ons.